AH Kyushu 検索

カスタム検索

12/15/2010

第二弾 - たこやき小町の海外進出@AH 九州

2010年12月11日土曜日

熊谷真美へ

たもっちゃんリンゴ園、覚えているか?


まあねえちゃんで、凄かったな~~~、笑い


NHKって、すげえな~~~ @昔取った杵柄?


杵柄って、ばなな系だろ?


本郷、湯島天神


おれが、東大受験のトキ、白けた気分で、お参りしたら、受かった、笑い


あんたのオヤジは、インチキ商売系、知っているよ?


田川だろ?


違うンか?







たこ焼き姫は、田川だよ、笑い



おはこ家@ルクル

おはこ家は、もう2号店を出した

だんなは、元トラックの運ちゃん

タフだから・・・


元祖は新飯塚駅前


たこ焼き小町が焼いている、笑い





イオンモール福岡ルクル
〒811-2303 福岡県糟屋郡粕屋町大字酒殿字老ノ木192-1
TEL.092-938-4700




元祖


























10/31/2010


おはこ家にて

イギリス人の女スパイの話をテレビでやっていた




おはこ家のおかみさんは、ナインの峰不二子風?






意図的にスパイをやったわけではないが・・・


フレンチ・レストランのミクニ、西条秀樹、安倍元首相はお仲良しだったらしい


同期の桜系?




AO






駅前商店街のフリ・マーケットにも、行ってきた

閑散として、イマイチ

五龍酒屋で、ワインの試飲

マーケットに食い物が置いてなかったので、イタリア製の生ハムだか、サラミを買って、ワインを飲んだ

赤は普通のワイン、シロはイタリアワインで、発砲系だが、シャンパンとは違う


それで、あのシャンパン何だったけ?

ドンペリに、モエか?


やはり、真昼のベリーダンスでも繰り出した方が良いんじゃないの?

ベリーダンサーは腹踊り、安産運動

浅草のサンバカーニバルよりも、露出度は少ないよ・・・



第一弾 - バリシステムの導入@AH 九州

12/15/2010

筑豊地区の目標は?

バリシステムです


里山は、昔のシステムです


機械もガイアの一部である


工場も同じ仕組みです


晴耕雨読です、そして、趣味の一部は実益に・・・


ついに、日産と三菱が基幹部品の一貫生産を始める


これは、昔、僕がゴーン社長あてに送った提案です


苅田工場は分社、自立せよ - カルロス・ゴーン



そして、筑豊地区の核、飯塚市は?


福岡市と北九州市の扇のカナメ


学と農を根本にする


農学こそ、能楽です - 宮沢賢治




Sunday, December 5, 2010

GoldModeの百姓は? - バリシステム


百姓の役割分担


生産は家族が行う


料理は家族の誰かが行う、方法は家庭内ルールである

ひとりが担当しても、構わない、みなさんで、分担しても、構わない


料理はクリエイティブの原点である - 料理人はクリエイター


そして、晴耕雨読


絵を描いても、構わない、踊りをやっても、構わない、音楽をやってもかまわない


みなさんのひとりひとりが、好きなことをやれば良い


場合によっては、このようなアートは売れる、副業になります


これが、中小規模・専業農家の姿である - バリシステム



バリの民宿です

TUESDAY, OCTOBER 7, 2008

The Inn





photo by Aoyagi YoSuKe


バリの飲食業です

Restaurant etc.





photo by Aoyagi YoSuKe

Tj's bar







photo by Aoyagi YoSuKe


バリの祭りです

kechak dance at Wulwaz






バリの夕日と朝日です

The sunset of Kuta beach





photo by Aoyagi YoSuKe

The morining of Kuta beach






Photo by Aoyagi YoSuKe


バリの絵です


MONDAY, AUGUST 9, 2010


Balinese Art, From Majapahit Kingdom to Recent History

Mask Dancer, A.A. Gde Anom Sukawati (b. 1966),...Image via Wikipedia
Balinese art is art of Hindu-Javanese origin that grew from the work of artisans of the Majapahit Kingdom, with their expansion to Bali in the late 13th century. From the sixteenth until the twentieth centuries, the village of Kamasan, Klungkung (East Bali), was the centre of classical Balinese art. During the first part of the twentieth century, new varieties of Balinese art developed. Since the late twentieth century, Ubud and its neighboring villages established a reputation as the center of Balinese art. Ubud and Batuan are known for their paintings, Mas for their woodcarvings, Celuk for gold and silver smiths, and Batubulan for theirstone carvings. Covarrubias describes Balinese art as, "... a highly developed, although informal Baroque folk art that combines the peasant liveliness with the refinement of classicism of Hinduistic Java, but free of the conservative prejudice and with a new vitality fired by the exuberance of the demonic spirit of the tropical primitive." Eiseman correctly pointed out that Balinese art is actually carved, painted, woven, and prepared into objects intended for everyday use rather than as object d 'art.


Hindu-JavaneseMajapahit Kingdom

Recent history
Prior to 1920s, Balinese traditional paintings were restricted to what is now known as the Kamasan or Wayang style. It is a visual narrative of Hindu-Javanese epics: the Ramayana and Mahabharata, as well as a number of indigenous stories, such as the Panji narrative. These two-dimensional drawings are traditionally drawn on cloth or bark paper(Ulantaga paper) with natural dyes. The coloring is limited to available natural dyes: red, ochre, black, etc. In addition, the rendering of the figures and ornamentations must follow strictly prescribed rules, since they are mostly produced for religious articles and temple hangings. These paintings are produced collaboratively, and therefore mostly anonymously.